Sabtu, 28 Februari 2009

Tabuk Bakti Selagi Berupaya

Tabuk Bakti Selagi Berupaya - Crown Director Cikgu Anizah Ibrahim

Berimpian menjadi jutawan solehan, mengubah taraf hidup keluarga, menabur bakti kepada kaum sejenis terutamanya, juga agama dan bangsa meletakan Crown Director (CD) Anizah Bt Ibrahim, 39, pada kedudukan sekarang.

Ibu kepada lima cahaya mata ini jelasnya bersyukur kerana telah membuat pilihan tepat dalam hidupnya menyertai syarikat Multi-Level Marketing (MLM) unggul De Classic Life (DCL) yang hari ini telah mengubah bukan sedikit taraf kehidupan mereka sekeluarga.

“Sejarah membuktikan ramai pengedar DCL telah berjaya menjadi usahawan yang cemerlang dan bertaraf jutawan. Dan setiap manusia mempunyai kehebatan masing-masing yang dianugerahkan Tuhan. Namun ia terpulang kepada inisiatif individu terbabit untuk merebut peluang atau tidak kerana kesungguhannya kejayaan memang hak milik mereka yang gigih dan yang jelas, Allah tidak pernah zalim kepada hambanya yang mahu berusaha”.

Beliau bukanlah datang dari keluarga berada yang mewarisi pelbagai aset dan kemewahan, namun kegigihan, semangat juang dan sikap tidak mudah berputus asa kedua ibu bapanya itulah pendorong utama untuk menongkah segala kesukaran dalam arus kehidupan.

Dari seorang pendidik, beliau gigih mencari pelbagai sumber pendapatan sampingan semata untuk mengubah nasib keluarga.

Dari berniaga kecil-kecilan sehinggalah menyertai beberapa MLM yang lain sebelum diperkenalkan oleh CA Hajah Salihah Munawir dengan syarikat DCL milikan penuh 100 peratus bumiputra Islam yang mementingkan keadilan bersama dalam pelan pemasarannya.

Manakala suaminya yang kini berpangkat Diamond Director (DD) dalam DCL, Azman Taib, dikatakan telah mengambil langkah drastik dan berisiko dengan meletakkan jawatan sebagai penolong pengurus yang ketika itu pendapatan bulanan mencecah RM8 ribu, semata-mata kerana teruja dengan bonus bulanan yang konsisten diperolehi daripada wanita gigih ini.

Memasuki tahun ke-2 bergiat aktif dalam perjuangan DCL, satu persatu impian Anizah dari keluarga mula dicapai.

Kini dengan memiliki dua rumah dan kereta, Anizah jelasnya cukup yakin bahawa lebih banyak lagi impian mereka bakal dilaksanakan bersama DCL selepas ini jika mereka tidak berhenti berusaha.

Bercerita tentang rintangan jelas usahawanita gigih ini, bukan sedikit pengorbanan yang perlu dilakukan dalam perjalanan dan perjuangan untuk berada di tahap ini.

Namun, punyai suami, anak-anak dan keluarga yang memahami juga tidak pernah jemu memberi sokongan kepada beliau selama ini adalah tunjang utama kejayaan beliau hari ini.

“Kepada anda yang berminat menyertai DCL, ayuhlah. Jangan tunggu lagi kerana inilah peluang untuk anda menjana pendapatan yang lumayan dengan hati yang tenang. Lakukan dengan penuh kesabaran dan istiqamah, insya Allah jalannya luas terbentang” jelas Anizah bersungguh-sungguh mengakhiri temu ramah.


Teks oleh: Iera Yusoff

Dipetik dari Majalah MIDI keluaran Mac 2009

[ Berminat sertai DCL? Hubungi 019-570.6776 atau duitcukuplumayan@gmail.com ]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan