Jumaat, 27 Februari 2009

NORASHIKIN MAT JANA - Jutawan DCL


Saya mengenali produk DCL melalui seorang sahabat dari Sabah pada tahun 2004.

Ketika itu pernah langsung dengar tentang DCL dan menyangkakan DCL adalah produk dari negeri Sabah sehinggalah sahabat tersebut menerangkan DCL adalah sebuah syarikat MLM yg beribu pejabat di Wangsa Melawati.

Pelik juga rasanya saya yang tinggal di Ampang tidak kenal dengan DCL di Wangsa Melawati yang letaknya ½ jam sahaja dari tempat tinggal saya.

Setelah mencuba produk DCL dan mendapat kesan yg positif, tanpa ragu-ragu saya melangkah ke Ibu Pejabat DCL di Wangsa Melawati, menjadi ahli pada bulan Jun 2004.

Bermula dari jadi ahli sekadar suka-suka, namun apabila mendapat bonus pertama, membuatkan saya seronok dan terus aktif dalam DCL.

Menjalankan perniagaan sepenuh masa secara online menuntut saya melayari internet setiap hari sehingga ada sahabat menggelar saya `Penagih Internet Tegar’.

Namun `ketagihan’ ini tidak sia-sia. Hasil dari berkongsi testimoni, info dan kebaikan produk DCL dibalas dengan kunjungan cheque Bonus dari DCL setiap bulan dimana angka yg tercatat di cheque setimpal dgn usaha yg dilakukan.

Atas usaha yg berterusan, saya mencapai pangkat Diamond Director pada December 2005.

Membina rangkaian DCL melalui internet juga tidak sunyi dari dugaan dan rintangan, lebih-lebih lagi upline jauh nun di Sabah.

Berpegang pesan Pengasas `Org Berjaya Mencari Cara, Org Gagal Mencari Alasan’ dan CA Kamaruzaman, `Setiap Dugaan Yang Kita Hadapi, Ada Kejayaan Menanti Kita Di Depan Sana,’ saya kuatkan semangat dan terus berjuang.

Memandangkan sebelum menyertai DCL, saya tidak langsung tahu apa itu perniagaan Multi Level Marketing, saya pernah membuat kesilapan dalam DCL.

Namun teguran membina pihak pengurusan DCL dan sokongan tanpa jemu Rakaniaga, menyuntik kekuatan untuk saya terus menempuhi segala rintangan.

Kejayaan saya mencapai pangkat Crown Director membuktikan DCL telah diterima dengan baik di pasaran Internet hasil usaha jitu Rakaniaga yg dikasihi.

Terima kasih sahabatku, tanpa kalian siapalah diriku.






Setinggi penghargaan buat Pengasas dan juga idola saya dalam dunia bisnes, Dato’ Stapa dan Datin Azlina kerana sentiasa mengeluarkan rangkaian produk terbaik sekaligus mengangkat martabat DCL di dunia Internet.

Tak lupa kepada CD Jauhar yg byk memberi tunjuk ajar, suntikan motivasi dari CD Zulkifli , CD Murshidi dan CA Kamaruzzaman yg membangkitkan semangat utk terus berjuang serta perkongsian ilmu produk dari CA Azlan dan DD Dr Rani yang amat berharga.

Jutaan terima kasih utk DD Dr Abd Rani, DD Abd Halim Kechut dan DD Noor Aisah (Opah) atas ilmu yang telah dicurahkan sejak kami mula mengenali DCL hingga kini.

Kepada Rakaniaga dikasihi yang diterajui oleh Pemimpin DCL Internet Terhebat, DD Khamisah Mohd Jamil, DD Noraniza Anwar dan DD Lela Rohaya Abd Samad dan PD Akmaludin Mustajid, terima kasih atas komitmen padu yang diberikan.

Sokongan berterusan kalian memberi semangat untukku terus melangkah gagah dalam perjuangan ini. Semoga Allah memberkati usaha kita menguasai DCL melalui Internet ke seluruh dunia.

Terima kasih juga buat upline EM Esther, kerana perkenalkan DCL yang telah mengubah hidupku serta tunjuk ajar jarak jauh oleh CD Christoper J Molie dan CD Johari Nasir.

Untuk suamiku PD Mohd Khairi, sokongan, semangat dan pengorbanan yang diberikan dalam perjuangan ini amat dihargai dan buat cahayamata yg kukasihi, Khayrin Nuraina dan Khayrin Nuraisya, kalian adalah kekuatan untuk ibu terus berusaha sambil melihat kalian membesar depan mata.

Untuk Pejuang DCL Internet ~ Yakinlah, Anda juga mampu membina kejayaan dalam DCL dgn kuasa keyboard yg ada di tangan anda!

Salam Perjuangan.
[ Berminat? Maklumat lanjut @ pertanyaan : duitcukuplumayan@gmail.com ]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan