Ahad, 1 Mac 2009

Visi & Misi De Classic Life 2009 - DCL 2009



De Classic Life (DCL) kini memasuki tahun operasi ke- 11 pada tahun 2009.

DCL benar-benar serius melaksanakan dan menjayakan Visi & Misi, berasaskan objektif utama "Membina Ekonomi Ummah Berdikari"


Visi Tahun Kewangan 2009

1. Unjuran jualan globa, RM 1.1 Bilion

1.1 Jualan domestik (Malaysia) – USD 260 juta / RM 600 juta
1.2 Jualan di Indonesia – USD 100 juta / RM 320 juta
1.3 Jualan di Singapura – USD 20 juta / RM 46 juta
1.4 Jualan di Brunei – USD 20 juta / RM 46 juta
1.5 Jualan di Thailand – USD 20 juta / RM 46 juta
1.6 Jualan di Bangladesh – USD 20 juta / RM 46 juta

2. Menambah usahawan baru seramai 1 JUTA ORANG. Republik Indonesia & Bangladesh yang mempunyai kepadatan penduduk, masing-masing seramai 260 juta dan 160 juta orang menjadi fokus utama.

3. Melahirkan Duta Crown Ambassador (CA) baharu bagi pasaran global – 150 orang.

4. Memperkasa DCL agar menjadi syarikat MLM terunggul di pasaran domestik & global (Asia Pasifik), dengan Republik Indonesia sebagai ‘base’ utamanya.


Misi Utama 2009

1. Memperkasa pasaran domestik.

2. Menaikkan taraf ibu pejabat DCL Global sedia ada.

3. Pembinaan Menara DCL Global (wisma sendiri) bernilai 40 juta di jalan Semarak, Kuala Lumpur yang dijangka siap di dalam tempoh 2 tahun.

4. Menaik taraf dan pembinaan kilang baru bagi menempatkan ke semua kilang-kilang yang ada pada satu premis yang dijangka siap dalam tempoh 1 ½ tahun.

5. Penambahan produk baru bertaraf dunia dan meningkatan produktiviti produk sedia ada.

6. Meningkatkan R&D bagi menjamin dan memastikan produk yang dikeluarkan benar-benar berkualiti, berkesan, suci dan tanpa kesan sampingan.

7. Menubuhkan cawangan (wisma sendiri) di setiap zon bagi pasaran domestik dan mengembangkan jaringan perniagaan ke pasran global. Selain daripada pasaran sedia ada; Singapura, Brunei dan Indonesia, beberapa negara Asia Pasifik lain telah dikenal pasti untuk diterokai seperti Bangladesh, Thailand, India dan Pakistan.

8. Bagi pasaran global, untuk tahun 2008 pihak syarikat telahpun melabur RM 5.3 juta untuk mengembang pasaran di Indonesia dan RM 2 juta lagi bagi setiap negara seperti Singapura, Brunei dan Thailand. Manakala RM 3 juta pula ddiperuntukkan bagi Bangladesh, India dan Pakistan. Lain-lain negara seperti Kemboja, Filipina dan beberapa yang lain turut diberi perhatian.

9. Meningkatkan kemampuan pasukan pemasaran dengan menambahkan kakitangan yang mahir dan berintegriti.

10. Komitmen sepenuhnya ke atas pelan pembelajaran bagi melahirkan pemimpin-pemimpin / perjuang yang berdikari, berintergriti dan berani.

11. Komiten ke atas menjayakan aktiviti-aktiviti global bagi memperkasakan nilai perjuangan usahawan, seperti majlis penganugerahan dan lain-lain.

12. Komiten ke atas tanggungjawab sosial dan mempekasakan agama, bangsa dan negara. Program-program bagi memperkasakan sumber manusia menjadi antara agenda penting, di mana fokus akan diberikan kepada graduan, belia, penjawat awam serta pejuang DCL sendiri. Penekanan akan diberi tentang nilai berdikari dan memperkasakan ekonomi.

13. Tabung jihad akan dikendalikan dengan lebih sempurna. Untuk tujuan itu YAYASAN DCL ditubuhkan. Yayasan ini akan menyelaras kerja-kerja amal yang akan ditingkatkan lagi seperti membangunkan Rumah Anak, Pusat Tahfiz Yatim, Rumah Penjagaan Orang Kurang Upaya dan lain-lain.

14. Penubuhan Koperasi DCL untuk mempelbagaikan pendapatan usahawan DCL tanpa menjejaskan fokus DCL. Usahawan DCL berpeluang untuk membeli saham bagi pelaburan jangka masa panjang. Jumlah sasaran saham terkumpul bagi tahun pertama adalah sebanyak RM 100 juta. Antara aktiviti Koperasi DCL adalah bidang peruncitan yang melibatkan barangan penggunaan harian dengan mewujudkan rangkaian pasaraya di lokasi terpilih dan aktiviti hartanah yang melibatkan pemilikan hartanah dan penyewaan semula kepada usahawan DCL.

Maklumat diatas dipetik daripada: InfoClassic Julai 2008

[Berminat sertai DCL? Sila hubungi / sms : 019.5706776 atau email : duitcukuplumayan@gmail.com]


Tiada ulasan:

Catat Ulasan