Ahad, 15 Mac 2009

Senggugut dan Bidadari



Senggugut

Senggugut atau "period pain" kerapkali dialami oleh wanita ketika kedatangan haid .

Peringkat ringan senggugut biasanya akan mendatangkan gejala seperti sakit perut yang tidak melampau dan kitar daid yang tidak menentu.

Senggugut yang dialami dizaman remaja atau sebelum berkahwin kadangkala boleh hilang selepas berkahwin namun sesetengah kes ia boleh kekal dan menjadi lebih serius.

Senggugut yang lebih serius pula akan berlarutan hingga mendatangkan masalah lain seperti kemandulan.



Apakah yang menyebabkan senggugut berlaku?

Pengeluaran sejenis bahan - prostoglandin secara berlebihan akan menyebabkan kesakitan yang dirasai ketika senggugt. Otot rahim akan mengecut (contraction) dengan lebih cepat.

Apakah pula yang menyebabkan pengeluaran bahan kimia ini?

Sesetengah penyakit pada sistem reproduksi juga boleh menyebabkan senggugut antaranya seperti jangkitan kuman,ketumbuhan pada salur peranakan dan rahim yang dinamakan fibroid.

Pengeluaran hormon yang tidak seimbang juga boleh menyebabkan dinding rahim menebal dan mendatangkan penyakit lain yang dinamakan endometriosis yang boleh menyebabkan kemandulan.

Kitar haid yang tidak teratur disebabkan oleh terlalu kurus atau terlalu gemuk juga boleh mendatangkan senggugut.


----

Bidadari

Minuman kesihatanbernutrisi tinggi, sangat baik untuk remaja dan wanita terutamanya bagi yang telah berumah tangga. Bidadari mampu meningkatkan kesihatan dalaman wanita dan paling utama ia sangat berkesan untuk membina keyakinan diri dan kebahagiaan rumahtangga. Bidadari juga membantu kepada wanita untuk mengatasi masalah senggugut.


Create your own banner at mybannermaker.com!


Testimoni 1:

Saya selalu mengalami senggugut ketika kedatangan haid dan menyebabkan saya tidak selesa serta mengganggu kehidupan seharian saya. Serang senggugut yang saya alami menyebabkan saya hilang ’mood’, tekak rasa loya, badan rasa seram sejuk sehingga saya terpaksa berbaring dan menyelimut diri.

Namun, selepas mengambil produk DCL – Bidadari, gejala senggugut yang saya alami semakin berkurang. Meskipun gejalanya tidak hilang serta merta tetapi kesannya Bidadari membolehkan saya melakukan harian saya berbanding dahulu (asyik tidur ketika mengalami senggugut).

Satu lagi kesan yang saya alami selepas mengambil Bidadari ialah kitaran haid saya kembali normal macam masa bujang. Terima kasih Bidadari.


Testimoni 2:

Saya masih bujang dan telah mengalami masalah senggugut sejak mula remaja. Setelah mengambil BIDADARI, senggugut yang menggangu hidup saya berbelas tahun lamanya telah hilang sepenuhnya. Selain itu keputihan yang serius yang sering saya alami juga semakin pulih.


Testimoni 3:

Saya dulu mengalami senggugut dan keputihan yang agak teruk. Rahim juga sering jatuh dan terpaksa beberapa kali berurut. Ianya menyukarkan untuk melakukan kerja-kerja rumah dan jarang untuk melakukan hubungan bersama suami. Setelah menggunakan bidadari, senggugut dan keputihan semakin pulih. Rahim tidak jatuh lagi dan keinginan bersama suami kembali terjalin.

---

Berminat atau ingin maklumat lanjut? Hubungi duitcukuplumayan@gmail.com atau sms 019.570.6776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan